226
REGISTRES D
[157/1]
«
comme receveur d'icelluy pour les quartiers de Jan­vier, Febvrier et Mars, et Avril, May et Juing de l'année m vc soixante quinze prochaine, qui sont les six mois, d'aultant que le quartier d'Octobre, No­vembre et Decembre de l'an present m v° lxxiiii expiré à la fin du present mois de Decembre, attendu que ledict Receveur de Vigny, receveur dudict Clergé, est tenu fere la ditte signiffication six mois auparavant qu'il puisse demander descharge, et aussy que les­dittes rentes assignées et deues par le dict Clergé sont payables de six mois en six mois.
"Et quant ainsy seroit que ledict de Vigny voul-leust percister en saditte declaration, protestent et declairent lesdictz sieurs Prevost des Marchans et Eschevins que ledict de Vigny, receveur dudict Clergé, ne doibt pas recevoir les deniers dudict Clergé pour le terme de Febvrier m v° soixante quinze qui est dedans les six mois, par ce qu'il est hipo­theque pour le paiement des rentes de toute l'année, et non pour les arreraiges du terme de Noël, pour lequel ledict de Vigny est obligé, et qu'il ne doibt paier sinon des deniers de la presente année; et qu'ilz ne veullent ne entendent accepter laditte de­clairalion dudict de Vigny, que ausdiltes charges, conditions, declairations et protestations cy dessus. "Faict au Bureau, le iiii1"0 Decembre 11 v° lxxiiii d.
generalle dudict Clergé, de l'effect et entretenement desquelz il se départ, sans plus se voulloir immiser au faict de laditte charge, sinon jusques au dernier jour de Mars prochain qu'il fera tout debvoir de s'a-quiler d'icelle et pareillement de paier les arrerages des renies jusques audict jour des deniers pour ce destinez; lequel terme de Mars passé, n'entend plus ledict de Vigny s'immiser au faict de laditte recepte du Clergé, de laquelle suivant lesdictz contratz il se desmect et descharge selon que luy est permis faire. "Dont il nous a requis et demandé ce present acte pour luy servir ainsy que de raison.»
Lesquelz sieurs Prevost des Marchans et Esche­vins ont faict responce que :
«Combien que le Procureur du Roy et de la Ville soict absent, et en Avignon à la suitte du Roy, pour le service dc Sa Majesté et de la Ville, comme sayt ledict Receveur W, et qu'il seroit bien requis qu'il feust oy sur laditte declaration et descharge dudict Receveur, toulelTois ne voullant lesdictz sieurs Prevost des Marchans et Eschevins empescher que ledict m" François de Vigny, receveur dudict Clergé, face laditte declairalion et qu'i luy en soit delivré acte, à la charge touteffois qu'il sera tenu de paier les assi­gnations desdittes rentes deues par ledict Clergé,
CCCCIX.— [Lettres
CONCERNANS LA POURSUITTE
Reçues le 9 décembre
D'Abbeville, 2 décembre.
de andré de bourron, d'ung nommé La Porte.]
1574. (Fol. 356 v°.)
S' Paul et mesmes jusques à Arras'3', pour essayer, s'il y eust esté, de le fere mettre entre les mains de Justice, jusques à ce que je vous en eusse ad­verty.
"Quant à vostre huissier de la Court, je luy avois baillé ung soldat pour luy assister par toutes les villes voisines de mond, gouvernement, là où depuis six moys il a presque tousjours faict sa demeure. Mais pour ne vous riens sceller, je vous advisé qu'il a esté
Messieurs,
"Il me desplait grandement que je n'ay peu faire alraper La Porte'2', quelque dilligence qu'en aict faict Baptiste Champin, auquel j'avois baillé mon lieutenant pour luy faire donner main forte en toute l'estendue de mon gouvernement. Et voyant qu'il s'estoit retiré en Arthois, je les ay envoyez à Aucy et
O On a vu plus haut, par diverses lettres de Henri 111, que le procureur Perrot séjourna en Avignon durant plusieurs semaines. Sa mission prit fin le 17 décembre, qu'il se remit on route pour Paris avec les instructions royales; of. ci-dessous, art. CCCCXUl, los lettres de Catherine en date du 17 décembre.
'-) "La Porten : nous n'avons pu arriver à identifier ce personnage, et nous hésitons, en raison surtout de la teneur du second paragraphe de notre texte, à voir dans ce fugitif, poursuivi inutilement depuis plus de six mois tant par le Bureau que par le gou­verneur d'Abbeville, un homme d'une notoriété telle que dut être celle de Charles de La Porte, premier du nom, seigneur de Lunardière. ll était alors gentilhomme ordinaire et il acquit depuis la terre de la Meilleraye, en Poitou, qui fut érigée en duché-pairie pour son fils Charles II en 1663.
(:i) Arras, chef-lieu du département du Pas-de-Calais. — Saint-Pol-sur-Ternoise, chef-lieu d'arrondissement au méme dépar­tement, qui comprend dans son ressort deux communes du nom d'Aucy, quoique diversement noté, à savoir : Auxy-le-Cliùteau ot Auchy-lez-Hesdin sur la Ternoise.